Kam:
Vidējā un augstākā līmeņa vadītājiem komandas un organizācijas stratēģiskās vadīšanas izpratnei un realizācijai.
Izaicinājums:
Daudzi administratīvi pienākumi un ārēji traucēkļi, bet maz iespēju analizēt sevis, komandas un organizācijas attīstību – tāda ir daudzu vadītāju ikdiena. Daži vadītāji šo skrējienu pat salīdzina ar “vārīšanos zupas katlā”, kurā grūti ieraudzīt – kurp patiesībā dodas pats vadītājs, viņa komanda un organizācija.
Tomēr operatīvie izaicinājumi neatbrīvo no atbildības par attīstību ilgtermiņā.
Kā nospraust pareizus mērķus? Kā nodrošināt attīstību vidējā un ilgākā termiņā?
Kā vadītājam izkāpt no katla un vārīt zupu, nevis vārīties kopā ar to?
Risinājumu šim izaicinājumam var meklēt uzdodot jau niansētākus jautājumus. Kas ir stratēģija, bet kas – stratēģiskā vadība? Kā mainīgā vide ietekmē mūs? Kā apjaust un vadīt riskus? Kā izvēlēties un kā mainīt mērķus? Kas ir organizāciju, bet kas – darbinieku kompetences? Kā svarīgos mērķus komunicēt? Kam vadītājam veltīt savu laiku? Kā atrast attīstības traucēkļus? Kā deleģēt nopietnus izaicinājumus? Kā ikdienā palīdzēt darbiniekam? Kāda tipa vadītājs esmu? Kā izaugt līdz nākamajam vadīšanas līmenim?
Atbildes uz šiem un citiem jautājumiem – Kārļa Apkalna seminārā “Efektīvs vadītājs#4. Stratēģiskā vadīšana”.
Kursa ieguvumi:
Uzlabota vadītāju stratēģiskās vadīšanas efektivitāte ar:
-
apskatītiem populāriem vadītāju izaicinājumiem;
-
apkopotiem aktuālākajiem stratēģiskās vadības rīkiem;
-
vingrinājumos iezīmētām praktiskām turpmākajām rīcībām;
-
atkārtošanai un iemaņu uzturēšanai parocīgiem izdales materiāliem.
Kursa forma:
-
Kurss norisinās attālināti Zoom platformā, izmantojot Miro attālināto tāfeli;
-
Praktiskās daļas īpatsvars mācībās 70-80%;
-
Atgriezenisko saiti sniedz gan pasniedzējs, gan grupas biedri;
-
Pasniedzējs sniedz konsultācijas par dalībnieku izaicinājumiem praksē.
Kārlis Apkalns
-
MBA (Rīgas Biznesa skola).
-
Latvijas TOP biznesa treneris, izveidojis seminārus par 20+ tēmām.
-
Trenējis Latvijas valsts pārvaldes augstākā līmeņa vadītājus, Latvijas Bankas un Latvijas Universitātes, Valsts Ieņēmumu dienesta, Latvenergo administrācijas komandas, Latvijas vadošos start-up uzņēmumus un 400 citu organizāciju komandas.
-
Strādā ar Rīgas Ekonomikas augstskolas (SSE Riga) studentiem.
-
Raksta vadības tēmām veltītu blogu www.apkalns.lv
Programma:
4 tiešsaistes mācību sesijas | 16 akadēmiskās stundas
Sesija I
DALĪBNIEKU AKTUALITĀTES
DARBĪBAS VIDE
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kādi ir vadīšanas līmeņi?
-
Rīks A: Svarīgākie vadīšanas jautājumi
Kādi ir mūsu stratēģiskās vadīšanas izaicinājumi?
-
Rīks B: Semināra jautājumu KONTRAKTS
Kā attīstās un mainās darbības vide?
-
Rīks C: PEST+KK vides analīze
Kādi prognozējamie un neprognozējamie riski?
-
Rīks D: VUCA vide un tās izpausmes
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Kas esam, kas vēlamies būt?
Vingrinājums:
Mūsu vides PEST attīstība
Vingrinājums:
Mūsu vides VUCA riski
Mājas darbs:
Organizācijas lomas versijas
Sesija II
MĒRĶU KOMUNIKĀCIJA
VADĪTĀJA LAIKS
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kā atšķirīgi mērķi maina rīcības Plānus?
-
Rīks E: Resursi, Projekti, Kompetences
Kāds mērķis būtu attīstību sekmējošs?
-
Rīks F: Efektīva mērķa seši kritēriji
Kā mērķus komunicēt komandai?
-
Rīks G: Dekarta kvadrāts
Kādus attīstības pūliņus vadītājam ieplānot?
-
Rīks H: Stratēģiskais Svarīgi/Steidzami
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Vērtības piedāvājums
Vingrinājums:
Vērtības piedāvājuma 6 kritēriji
Vingrinājums:
Mērķu Dekarta kvadrāts
Mājas darbs:
Mūsu organizācijas mērķi un plāni
Sesija III
ATTĪSTĪBAS JOMAS
VADĪTĀJU TIPI
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kā plānot attīstību mainīgā vidē?
-
Rīks I: Optimizācijas & Inovācijas kvadranti
Kādi ir Pakāpeniskas/Straujas attīstības mērķi?
-
Rīks J: KPI un O+KR
Kura organizācijas funkcija mūs bremzē?
-
Rīks K: Ierobežojumu teorija (TOC) praksē
Kādi mēdz būt vadītāji? Kādi ir vajadzīgi šobrīd?
-
Rīks L: Adizes vadītāju tipi
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Mūsu organizācijas kompetences
Vingrinājums:
"Pudeles kakli" organizācijā
Vingrinājums:
Vadītāja tipu pašidentifikācija
Mājas darbs:
Pakāpeniskas/Straujas izaugsmes mērķi
Sesija IV
VADĪTĀJA TIPS UN ATTĪSTĪBA
LĒMUMU VIRZĪŠANA
4 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kādas ir laba vadītāja kompetences?
-
Rīks M: Laba Vadītāja deviņas kompetences
Kā virzīt dažādu iemaņu un motivācijas kolēģus?
-
Rīks N: Skill & Will matrica
Kā sekmēt nepieciešamos lēmumus?
-
Rīks O: ”deBono cepures” lēmumu virzīšanā
Kura līmeņa vadītājs es esmu?
-
Rīks P: Uzturēt/ Ieviest/ Izvēlēties vadītājs
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Vadītāja kompetenču līmeņi
Vingrinājums:
Vēlamā lēmuma panākšana
Vingrinājums:
Vadītāja laika patēriņa tests
Mājas darbs:
Vadītāja attīstības turpmākie soļi