Kam:
Komunikācijas, personāla, vadības komandām spēcīgākas iekšējās kultūras veidošanai.
Izaicinājums:
Organizācijas ikdienā iekšējā un ārējā komunikācija arvien vairāk saplūst. Uz ārpusi izveidot no organizācijas iekšienes atšķirīgu tēlu vairs nav iespējams. Tādēļ iekšējā kultūra kļūst par organizācijas konkurētspējas priekšrocību un reputācijas veidošanas stratēģisko pamatu.
Visas kompānijas meklē “Svēto Grālu” – spēcīgas iekšējās kultūras formulu, kura ļautu piesaistīt labākos darbiniekus, veidot klientus par kompānijas vēstnešiem, un galu galā, ko tur slēpt, pelnīt vairāk. Tomēr tikai nedaudzām tas izdodas.
Kā veidot ilgtermiņa attiecības īstermiņa lojalitātes laikmetā? Un kādēļ “visas laimīgās kompānijas ir līdzīgas, bet katra nelaimīgā ir nelaimīga savā veidā”? Lielais noslēpums ir, ka… ne vienmēr viss ir vienlīdz svarīgi.
Kā iekšējās kultūras veidošanā atrast pareizos spēka pielikšanas punktus un koncentrēt resursus uz tiem?
Lai atrisinātu šo izaicinājumu, atbildēsim uz niansētākiem jautājumiem. Kādēļ iekšējā kultūra kļūst par ārējo reputāciju? Kā no informācijas izsijāt ziņu un ietērpt to stāstā? Kāda ir neredzamā, bet īstā ietekmes un varas gravitācija organizācijā un kā ar to strādāt? Kuri kanāli ir efektīvi un kā tos izmantot? Kā veidot iekšējo komunikāciju pārmaiņās un krīzēs? Kādēļ darbinieki ir jūsu labākie komunikatori un kas notiek, ja tā nav?
Atbildes uz šiem un citiem jautājumiem – Ivara Svilāna seminārā “Iekšējā kultūra kā organizācijas reputācijas pamats”.
Kursa ieguvumi:
Praktiski piemēri un plašāks skats par komunikācijas mehānismiem un rīkiem ļaus:
-
labāk saprast reputācijas veidošanās mehāniku;
-
efektīvāk pārveidot informāciju precīzos vēstījumos un ietērpt stāstos;
-
izveidot jūsu organizācijas iekšējās ietekmes karti;
-
atrast jaunas iespējas iekšējās komunikācijas kanālu un rīku izmantošanā;
-
labāk reaģēt krīžu situācijās un izmantot iekšējos resursus to risināšanā.
Kursa forma:
-
lekcijas un diskusijas, personīgās pieredzes analīze un sistematizēšana;
-
grupu darbi, Case studies analīze;
-
pieredzes stāsti un diskusijas, kuru laikā mācīsimies viens no otra.
Ivars Svilāns
-
Komunikācijas praktiķis ar 30+ gadu pieredzi.
-
Strādājis mediju, finanšu, mazumtirdzniecības, izglītības industrijās – Latvijas Radio, Swedbank, Maxima Latvija, Rīgas Tehniskā universitāte, Latvijas Banka.
-
Žurnālista pieredze izklaides, ziņu un analītikas raidījumos devusi iespēju saprast komunikācijas un ziņu veidošanās mehānismus.
-
Komunikācijas vadīšana dažādos uzņēmumos cauri finanšu krīzei, uzņēmumu vērtību pārbūvēm, biznesa modeļu maiņām u.c. ļāva iegūt krīžu vadības pieredzi.
-
Lekcijas augstskolās un uzņēmumu konsultēšana palīdzējusi apkopot pieredzi un ieraudzīt likumsakarības, ko var izmantot uzņēmumi un iestādes ikvienā darbības jomā.
-
Banku augstskolas uzņēmējdarbības vadīšanas bakalaurs un maģistrs.
-
Latvijas sabiedrisko attiecību profesionāļu asociācijas (LASAP) biedrs.
-
Vairāku komunikācijas nozares gada balvu ieguvējs.
-
Žurnāls “Pastaiga” savulaik atzinis par vienu no TOP13 ''Latvijas PR haizivīm".
Programma:
2 dienas klātienē | 16 akadēmiskās stundas
Diena I
IEKŠĒJĀ KULTŪRA KĻŪST ĀRĒJA
IETEKMES GRUPAS
8 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Iekšējā kultūra un reputācijas veidošanās
-
Uzticēšanās mehānismi - kam tagad uzticas?
Iekšējā kultūra un biznesa loģika
-
Kāpēc un ko ir vērts investēt iekšējā kultūrā?
Informācija vs. Ziņa
-
Kā izveidot paradumu komunicēt vēstījumos?
Izmaiņas mediju laukā
-
Kā auditorija kļūst par autoriem?
Iekšējās ietekmes puses
-
Kas ir ietekmīgākie cilvēki organizācijā?
Ietekmes pušu karte
-
Kā praktiski to apzināt? Kā strādāt tālāk?
Organizācijas iekšējā vide
-
Kā situāciju praktiski monitorēt?
Korporatīvās vides aktieri. Toksiskas prakses
-
Kādi tie ir? Kā konstruktīvi vadīt?
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
No kā sastāv reputācija?
Grupu darbs:
Ziņas izveide no visiem zināmām pasakām
Vingrinājums:
TOP10 ietekmīgākie cilvēki organizācijā
Grupu darbs:
Ietekmes pušu kartes izveide
Diena II
KANĀLI UN STĀSTI
PĀRMAIŅAS UN KRĪZES
8 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Iekšējās mērķa auditorijas un kanāli
-
Kādēļ to vienmēr ir vairāk, nekā liekas?
Komunikācija kā vadības pienākums
-
Kādus resursus un iemaņas tā prasa?
"Iekšējās propogandas slazdi"
-
"Pateikta ziņa" vai "sadzidēta ziņa"?
Korporatīvā "stāstniecība" jeb storytelling
-
Kā kolekcionēt un izmantot iekšējos stāstus?
Attālinātie un hibrīd-biroji
-
Kā kultūru veidot jaunajā darba realitātē?
Organizācijas būtiskās pārmaiņās
-
Kādus riskus un iespējas tās rada?
Vadības loma krīzēs un transformācijās
-
Kā krīzes parāda organizācijas stiprību?
Darbinieki uzņēmumu komunikācijā
-
Kā savlaicīgi apzināt resursus un talantus?
Krīžu komunikācija iekšēji
-
Kā neaizmirst darbiniekus krīžu vadīšanā?
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Apkopojam visus uzņēmuma iekšējos komunikācijas kanālus
Grupu darbs:
Izveidot korporatīvo stāstu, kas ataino uzņēmuma vērtības
Auditoriju un kanālu matricas izveide konkrētam uzņēmumam
Vingrinājums:
Resursu izvēršanas plāns - kā savlaicīgi apzināt iekšienē pieejamos resursus krīžu brīžiem
Grupu darbs:
Komunikācijas plāna izveide vienas struktūrvienības funkciju nodošanai ārpakalpojumā