Kam:
Organizāciju vadītājiem un vadības komandu darbiniekiem, organizācijas reputācijas uzlabošanai, ārējās un iekšējās komunikācijas stiprināšanai.
Izaicinājums:
Cilvēks nav ne spēcīgākais, ne ātrākais, ne izturīgākais zemeslodes apdzīvotājiem. Kāpēc pār pasauli valda cilvēki, nevis kāds cits zvērs?
Vēsturnieks un antropologs Yuval Noah Harari skaidro: “Cilvēku spēku veido komunikācija un spēja sadarboties.” Protams, ja vien komunikācija ir efektīva.
Jo augstāk pa korporatīvajām kāpnēm kāpj vadītājs, jo lielāka daļa no viņa pienākumiem ir komunikācija. Un tur, pašā augšā – komunikācija ir gandrīz vienīgie jūsu pienākumi!
Kā produktīvi realizēt vadītāja-komunikatora lomu?
Lai risinātu šo izaicinājumu, atbildēsim uz niansētākiem jautājumiem. Ko no komunikācijas var (drīkst?) deleģēt? Kas no komunikācijas vadītājam ir jādara pašam? Kādi riski vadītājam ir jāparedz un jānosedz? Kā to visu praktiski realizēt?
Atbildes uz šiem un daudziem citiem jautājumiem – Ivara Svilāna seminārā “Stratēģiskā komunikācija vadītājiem jeb Ko komunikatori jums nestāsta?”
Kursa ieguvumi:
Praktiski piemēri par komunikācijas mehānismiem un rīkiem ļaus:
-
Labāk saprast svarīgākos komunikācijas mehānismus;
-
Efektīvāk pārveidot informāciju precīzos vēstījumos un ietērpt stāstos;
-
Atrast jaunas iespējas iekšējās komunikācijas kanālu un rīku izmantošanā;
-
Labāk reaģēt krīžu situācijās un izmantot iekšējos resursus to risināšanā.
Kursa forma:
-
Zināšanu nodošanas formāts: mini-lekcijas par bāzes teoriju kombinācijā ar individuālajiem un grupu uzdevumiem;
-
Praktiskās daļas īpatsvars mācībās – 50-70%.
-
Atgriezenisko saiti sniedz gan pasniedzējs, gan grupas biedri.
-
Ir iespēja saņemt pasniedzēja konsultāciju par dalībnieka komunikācijas izaicinājumiem darba praksē.
Ivars Svilāns
-
Komunikācijas praktiķis ar 30+ gadu pieredzi.
-
Strādājis mediju, finanšu, mazumtirdzniecības, izglītības industrijās – Latvijas Radio, Swedbank, Maxima Latvija, Rīgas Tehniskā universitāte, Latvijas Banka.
-
Žurnālista pieredze izklaides, ziņu un analītikas raidījumos devusi iespēju saprast komunikācijas un ziņu veidošanās mehānismus.
-
Komunikācijas vadīšana dažādos uzņēmumos cauri finanšu krīzei, uzņēmumu vērtību pārbūvēm, biznesa modeļu maiņām u.c. ļāva iegūt krīžu vadības pieredzi.
-
Lekcijas augstskolās un uzņēmumu konsultēšana palīdzējusi apkopot pieredzi un ieraudzīt likumsakarības, ko var izmantot uzņēmumi un iestādes ikvienā darbības jomā.
-
Banku augstskolas uzņēmējdarbības vadīšanas bakalaurs un maģistrs.
-
Latvijas sabiedrisko attiecību profesionāļu asociācijas (LASAP) biedrs.
-
Vairāku komunikācijas nozares gada balvu ieguvējs.
-
Žurnāls “Pastaiga” savulaik atzinis par vienu no TOP13 ''Latvijas PR haizivīm".
Programma:
2 dienas klātienē | 16 akadēmiskās stundas
Diena I
SPĒLES LAUKUMS
8 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kā komunicēt šobrīd?
-
Mūsdienu konteksts un prakse
Ko sagaidīt uz priekšu?
-
Biznesa un komunikācijas vides analīze
Kādi ir vadības pienākumi komunikācijā?
-
Eksperta / Vadītāja pienākumu plakne
Kāda ir reputācijas vērtība?
-
Biznesa un mediju loģikas atšķirības
VINGRINĀJUMI
Aktivitāte:
Dalībnieku aktualitātes un jautājumi trenerim
Vingrinājums:
Vides PEST+CC analīze
Vingrinājums:
Auditoriju un Kanālu matrica
Mājas darbs:
Manas dzimtas stāsts
Diena II
PRAKTISKĀS RĪCĪBAS
8 akadēmiskās stundas
MĀCĪBU SATURS
Kā strukturēt savu vēstījumu?
-
Informācija / Stāsts
Ko darīt, ja viss ir slikti?
-
Krīzes komunikācijas principi
Kādos formātos var nodot vēstījumu?
-
Intervijas, preses konferences, uzstāšanās
Kā praktiski nodot savu vēstījumu?
-
Vēstījumu nodošanas prakse
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Izveidot no pasakas tvītu
Vingrinājums:
Kā krīzi padarīt vēl sliktāku?
Vingrinājums:
Vēstījuma piemērošana dažādiem kanāliem
Vingrinājums:
Praktisks uzstāšanās izmēģinājums