Kam:
Uzņēmumu īpašniekiem, vidējā un augstākā līmeņa vadītājiem no organizācijām, kuras nesamierinās ar optimizēšanu, bet ir gatavas inovācijas lēcienam.
Izaicinājums:
“Inovē vai mirsti!” “Inovācija = jauni produkti.” “Inovācijas virza tikai ģēniji.” ”Inovēt nevar iemācīties.” Tie ir tikai daži no inovācijas apvijušiem mītiem. Bet kā ir patiesībā?
Inovācijas ir sistemātisks process un sistemātisks darbs. Jā, inovācijās ir arī “WoW” mirklis. Tomēr tas atnāk vien tad, ja iepriekš ir veikta pamatīga analīze un gatavošanās.
Kas ir tēmas, kuras jāizpēta pirms inovēšanas?
Ir jāiemācās saskatīt vietu izmaiņām pašu uzņēmumā, ir jāsistematizē industrijas struktūra un tās attīstības tendences, jāierauga organizācijas resursiem atbilstošas izmaiņu iespējas, un vajag organizāciju mobilizēt nepieciešamo pārmaiņu ieviešanai. Vienkārši, vai ne?...
Labā ziņa – kā visas sistēmiskas lietas, arī inovāciju var iemācīties! Kas jāapgūst, lai inovētu?
Kā apzināt organizācijas esošo biznesa modeli? Kādi mēdz būt inovāciju veidi? Kā atšķirt procesu un produkta inovācijas? Kā piemēroties tirgus izmaiņām? Kā mainīt tirgu? Kā novērtēt organizācijas gatavību inovācijām? Kā pārmaiņas organizācijā ieviest?
Atbildes uz šiem un citiem jautājumiem – Alda Greitāna kursā “Kā ieraudzīt nākamo attīstības soli?”
Kursa ieguvumi:
Ieguvumi dalībniekiem pēc kursa:
-
Apzina inovāciju pielietojumu uzņēmuma procesos un produktos;
-
Izprot biznesa modeļa izmantošanu inovāciju plānošanā;
-
Ir apguvuši praktiskas metodes inovāciju virziena noteikšanai;
-
Ir apguvuši praktiskas metodes inovāciju vadīšanai uzņēmumā.
Kursa forma:
-
Lekcijas un diskusijas
-
Personīgās pieredzes analīze un sistematizēšana
-
Mājas darbi un kopīgās pieredzes analīze
Aldis Greitāns
-
MEng. (RTU), MBA (Rīgas Biznesa skola).
-
Latvijas Valsts radio un televīzijas centra padomes priekšsēdētājs.
-
Rīgas Biznesa skolas docents un maģistra programmas direktors.
-
Bijis vadības komandas loceklis Itella/Fitek, Parex, Swedbank u.c.
-
Vadījis līdzīgas apmācības Citadele, Swedbank, SEB, Latvijas mobilais telefons, DPD, Latvijas iekšējo auditoru asociācija u.c.
Programma:
2 mācību dienas | 16 akadēmiskās stundas
INOVĀCIJAS ELEMENTI
MĀCĪBU SATURS
Inovāciju nepieciešamība
Biznesa modeļi un inovācijas - kas uzņēmumu notur tirgū:
-
Vērtības piedāvājums
-
Biznesa operācijas
-
Biznesa modelis
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Uzņēmuma biznesa modeļa novērtēšana izmantojot biznesa modeļa kanvas.
INOVĀCIJAS VEIDI
MĀCĪBU SATURS
Kas uzņēmums grib būt:
-
Tirgus sekotājs (Sustainable innovation)
-
Tirgus līderis (Incrimental innovation)
-
“Spridzinātājs” (Disruptive innovation)
-
Jaunu tirgu radītājs (Growth innovation)
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Inovāciju nepieciešamības novērtēšana pamatojoties uz uzņēmuma tirgus pozīciju.
PROCESI VS. PRODUKTS
MĀCĪBU SATURS
Ar ko sākt?
-
Procesu inovācijas vs. Produktu inovācijas
VINGRINĀJUMI
PIEMĒROŠANĀS TIRGUM
MĀCĪBU SATURS
Inovācijas tirgus izmaiņām:
-
Vērtības piedāvājuma maiņa
-
Klientu maiņa
-
Darbības veida maiņa
-
Peļņas formulas maiņa
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Biznesa modelī un tirgus pozīcijā pamatota inovāciju iespēju noteikšana.
TIRGUS LAUŠANA
MĀCĪBU SATURS
Kā “salauzt” nozari:
-
Inovāciju kategorijas nozarē;
-
Kā atrast “plaisu” graujošai inovācijai.
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Inovāciju “plaisu” noteikšana industrijā.
ORGANIZĀCIJAS GATAVĪBA
MĀCĪBU SATURS
Vai uzņēmums ir gatavs inovācijām?
-
McKinsey 7s Organizācijas inovāciju spēja
VINGRINĀJUMI
Vingrinājums:
Uzņēmuma inovāciju gatavības noteikšana.
INOVĀCIJU VADĪBA
MĀCĪBU SATURS
Inovāciju vadīšana:
-
Inovāciju struktūras uzņēmumā;
-
Inovāciju novērtēšana un mērīšana.
VINGRINĀJUMI